Etsy Integration
By Webkul
- Verified by Wix
- Suspicious unpublished review pattern
Product media
Screenshots
1 of 5




Overview
About this App
Etsy Integration is the best solution that helps you to integrate your store and Etsy marketplace. The store owners can easily manage the inventory on both platforms. You can easily synchronize your products and categories from your store to your Etsy shop and products, orders from your Etsy shop to store with the help of this application. Sync Products from store to Etsy. Sync Orders from Etsy to store. Sync Products from Etsy to store. Specific sync and Bulk sync options are available. Mapping of Categories is easy from store to Etsy. The inventory will sync whether the product gets sold from your store or Etsy platforms to update the quantity of the products on both platforms.
What the listing highlights
- You can export your store's product(s) to your Etsy seller account
- You can export your Etsy orders and products from your Etsy shop to your store
- Category mapping option is available from your store to Etsy shop
- Inventory synchronization- Once a product quantity sell on either the store or the Etsy store inventory will be synced accordingly on both sides
Additional product media
Promotional media

Reviews
Official Wix marketplace summary
Wix Marketplace feedback
Review intelligence
App Market Index summaries derived from currently preserved Wix Review rows. The selected period affects only Review activity and Ratings; replies, publication state, and Review patterns describe the overall preserved dataset.Review activity, rating distribution, stored replies, publication state, and App Market Index review-pattern signals.
Calculated as of
Review activity
Reviews whose original Wix Review date falls in the selected elapsed-day period, compared with the immediately preceding equal period. Each paired bar represents the same relative part of both periods.Reviews in selected period
0 −1 (−100%) vs previous 30 days0 Reviews in the selected 30 days and 1 in the previous 30 days.
Stored replies
Reply coverage is the percentage of 58 preserved Reviews with at least one stored reply. Median and P75 use 47 Reviews with valid dated stored replies. Reply authorship is not inferred.Stored publication state
Current stored state across 58 preserved Reviews. A Review may remain preserved after it is no longer published by Wix.- Published
- 25 43.1%
- Unpublished
- 33 56.9%
- Unknown
- 0 0%
Review pattern signals
Automated App Market Index classifications, not proof of manipulation. Ordinary strength uses published 5-star Reviews. Suspicious unpublished is a separate signal for stored unpublished 5-star Reviews; an App can carry both kinds of evidence.- Suspicious 0 of 15 stored published 5★ Reviews.
- 0 0%
- Very suspicious 0 of 15 stored published 5★ Reviews.
- 0 0%
- Extremely suspicious 0 of 15 stored published 5★ Reviews.
- 0 0%
- Suspicious unpublished 1 of 58 preserved Reviews. Any stored unpublished 5-star Review qualifies independently; no cross-App relationship is required. The reason for unpublication is unknown.
- 1 1.72%
Review timeline
Visualize Review volume and rating mix over time, plus Review-pattern activity.
- Active months
- 22
- Peak Review month
- Apr 2024 · 8
Review volume
Reviews are grouped by original Wix Review month. Rating colors use each Review's currently stored rating. Hover a column for exact monthly counts.Review intelligence over time
Each lane has its own scale so low-volume evidence remains visible. Hover a mark for the exact monthly count. Pattern classifications describe current stored analysis grouped by original Review month.Ratings describe currently preserved Reviews grouped by their original Review dates. Unpublished activity uses surviving Wix-supplied unpublication dates. Switch to Table for exact numbers.
Timeline data table
| Month | Reviews | Rating | Suspicious | Unpublished | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 5 stars | 4 stars | 3 stars | 2 stars | 1 star | Suspicious | Very | Extremely | Unpublished | |||
| Sep 2023 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Oct 2023 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
| Nov 2023 | 2 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Dec 2023 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Jan 2024 | 4 | 0 | 0 | 1 | 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 |
| Feb 2024 | 3 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
| Mar 2024 | 7 | 4 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 |
| Apr 2024 | 8 | 1 | 0 | 0 | 0 | 7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 |
| May 2024 | 6 | 1 | 0 | 0 | 1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 |
| Jun 2024 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 |
| Jul 2024 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
| Aug 2024 | 2 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Sep 2024 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
| Oct 2024 | 6 | 1 | 0 | 0 | 2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 |
| Nov 2024 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Dec 2024 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
| Jan 2025 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Feb 2025 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Mar 2025 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
| Apr 2025 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| May 2025 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Jun 2025 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Jul 2025 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Aug 2025 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Sep 2025 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Oct 2025 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Nov 2025 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Dec 2025 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Jan 2026 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Feb 2026 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Mar 2026 | 2 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 |
| Apr 2026 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
| May 2026 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Jun 2026 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Jul 2026 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Aug 2026 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
App Market Index archive
Review list
Browse preserved published and unpublished Reviews.These are preserved App Market Index Review rows. They are separate from the current official Wix marketplace summary shown above, and publication labels describe the state currently stored by App Market Index. About this archive
- littledbelk
too difficult
Hi, Our support team replied to you on the ticket for your inquiry(https://webkul.chatwhizz.com/share/screenshot/69c1199a34524706f930b8fc), but you did not reply any further and posted the above review. In that reply from our side, the steps to unsubscribe from the application are clearly mentioned. So, please connect with us on the same ticket if you still have any query. We are trying to provide a satisfactory solution.
- hamanjam
It did sync the add framework, but you still have to edit everything in Etsy
I had the trial, it was able to sync 4 listings but no description and only generic info. If I have to manually copy/paste into Etsy, then why would I pay to halfway sync the items in my shop. It was a good start but not ready for prime time and definitely not worth a paid subscription
Hi, For your reference, you can sync only 4 products in the trial period, and whatever information is available in Wix through Wix APIs will be synced to Etsy in the draft listings. Please let us know what information the products are missing on Etsy or if you have done something wrong while configuring the app but at least you need to share that concern with us so that we can check and resolve the same. We would like to request that you kindly let me know your availability and the time zone so that we can connect in an online meeting to assist you further on this. Looking forward to hearing from you.
- thepeppernurseryUnpublished
More of a pain that its worth
I have followed all the rules and directions. I tried syncing 60 items and it synced less than 40. it says its synced but not appearing on my etsy. Don't waste you money. Spent 5 hours trying to trouble shoot 3 listings that had no errors and they would never transfer even after 24 hours. Not worth the headache. canceled my membership day 2
Hi, W.R.T. your review we would like to inform you that first time you have to sync all your past product data by clicking the "Sync to Etsy" button, also, please once we click that data has been successfully synchronized to your Etsy Shop under the draft listing https://prnt.sc/pbl0Xv1Ales8 You have a total of 51 records of products, out of which 47 have been synced https://prnt.sc/pbl0Xv1Ales8 3 are not synced here it is https://prnt.sc/vMqctiWda5Ii Once you mouse hover over the "status" you will find the reasons, The first is Title/0 contains invalid characters ( make sure the title of a product contains proper words, The second one is Title/0 does not start with a letter or number ( make sure the product title does not start with a special character or numeric value) The 3rd one is Product Weight should be greater than 0 ( make sure physical products must have a weight greater than 0 ) So, please delete the review now, hope you are happy with the service.
- digallant11
Would Not Recommend
After experiencing some initial difficulties, Webkul eventually resolved the issue by providing a refund. While the process took longer than expected, I appreciate that the matter was ultimately resolved. I would recommend that Webkul focus on improving their customer support experience to avoid similar issues in the future."
Thank you for your feedback.
- jennasloane10Unpublished
Delete Account
I didnt realize after 5 days it is no longer free, but i cant figure out how to delete my account.
Hi, This review is irrelevant because every detail of the application has been already listed on the app market, please check this https://prnt.sc/N25P5aPLam9Z So there is no need to give this review, please delete this review. We have also informed the same over the ticket https://tinyurl.com/2amcncw9 Also, since you were under the free trial so unless you upgrade your plan no subscription charges would be applied to you.
- maniawebitUnpublished
Needed but way too expensive
It is something needed to help manage 2 shops, but I have more than 50 products which will cost over £200 per year just to have the 2 synchronized.
W.R.T. Your review we want to inform you that our charges are too nominal for more than 50 products means if in future you have 1000 products still we will only ask for approximately 200 Euro yearly basis. And below 50 products 10 USD per month only which is approximately 9.25 Euro monthly. So please delete this review.
- chrisayneUnpublished
Having a hard time getting products to sync from wix to etsy
The free trial allows you to sync four products. I use Shippo for shipping on wix however I keep getting an error when I try to sync the website that item weight, length and width is missing. All of this information is already configured in wix and I have no issues when I get an order in Wix. I am trying to get support but I have to open a ticket which takes forever. If this works like it should then it would be amazing but right now I am just confused and irritated. Since I can't get assistance I had to leave a review which will probably prompt someone to get back to me
Hi, Regarding your review, we would like to inform you that there is standard practice to get support in any industry so if you are facing any issues please generate a support ticket, we are just an email away from you. So it is requested that you please let us know your doubts so that we can assist you and in the meanwhile please delete this review at least.
- xlibris09Unpublished
It isn't working
Hi, We want to inform you that we have checked and found that you haven't even configured the application yet and you are saying that it is not working, nor you have generated any ticket for a support request. Also, we have tried to reach you in case you need any help please check this screenshot https://prnt.sc/AzU2ptFuO18r but you haven't responded there either. So, please delete this review.
- damionhallUnpublished
More Information in Description about Account Creation
When doing the Etsy Integration you will need 2-5 business days to complete the setup for Etsy. I didn't have an account with Etsy and it partially helped me create the account. I had to finish creating the account and uploading my business information and a copy of my ID so by the time my Etsy account is Live my Free time is up. Also it doesn't talk about the Fees per Item that you sync and if it is a monthly or only when changes are made. so the cost for this service is much larger than initially stated. the Idea and if the fee per item is only when uploaded or change then it is still reasonable. just not sure how it will end up
Hi, we would like to bring your notice to this bad review that you have given here we would like to inform you that first of all, we have provided all the guidance to you whenever you have asked here is the proof, http://tinyurl.com/24d5hxva but you haven't responded back neither acknowledged our support. Also, we can check your products are synced. Apart from this, we want to inform you that we are not charging anything extra apart from app subscription charges and since you have selected the yearly plan you have made only a payment of 306 USD yearly. apart from this, we are not charging anything all other charges are deducted by the Etsy platform per item listing, we are not charging anything like per item listing fees and billing cycle handled by WIX itself so we can't ask for any hidden charges, So please remove the review.
- handmadeinbucksUnpublished
Didn't work for me
So much hope this would work but for my type of items (handmade to order) it didn't work, text didn't transfer over, photos mixed up and i would have to spend ages adding other info Wix doesn't need but Etsy does (tags, categories, materials etc) so may as well just continue to manage them both separately.
- hellfireexotics
Monthly cost
Trail is 2 days, that gives you no real test to try out this app, needs to be at least a week to see how it really works and functions.
Plan comparison
Pricing & Plans
Starter
$9 / month
$108 billed yearly Save 10% yearly$10 / month
- Sync upto 50 Products from Wix
- Sync Orders from Etsy
- Category Mapping
Premium
$25.5 / month
$306 billed yearly Save 15% yearly$30 / month
- Sync Unlimited products from Wix
- Order sync from Etsy
- Category mapping
Detailed App featuresCompare all 4 structured features
| Feature | Paid planStarter | Paid planPremium |
|---|---|---|
| Category MappingA category mapping option is available so that while syncing products from the store to the Etsy account you can easily map the products with a category. | Included | Included |
| Order syncSync orders from your Etsy seller account to your store end. | Included | Included |
| Support & Virtual MeetingProvide assistance through virtual meetings and our official ticket system. TAT generally 12 hours. | Not included | Included |
| Product SyncSync Unlimited products from your store to your Etsy seller account. | Not included | Included |